HEMA
veelgestelde vragen over verzekeringen

De veelgestelde vragen over HEMA schadeverzekeringen staan hieronder vermeld.  Voor meer vragen of informatie, neem contact met ons op.

Vragen over de HEMA zorgverzekering? Kijk bij de veelgestelde vragen over de HEMA zorgverzekering.

inloggen

toon

Het inloggen in de online polismap lukt niet. Wat moet ik doen?

Wanneer het inloggen in de online polismap niet werkt, check dan eerst goed of je de juiste inloggegevens invoert. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Dat betekent dat je hoofdletters moet invoeren als je een wachtwoord hebt gekozen met hoofdletters.  Let goed op dat ja als volgt inlogt in jouw online polismap:
- ga naar www.verzekerdbijHEMA.nl
- klik rechtsboven op inloggen.
- vul in het linker scherm bij schadeverzekeringen jouw gebruikersnaam en wachtwoord in.

Weet je jouw wachtwoord of gebruikersnaam niet meer? Klik dan op gebruikersnaam of wachtwoord vergeten. Je ontvangt direct een e-mail met jouw gebruikersnaam of wachtwoord op het bij ons bekende e-mailadres.

wachtwoord en/of gebruikersnaam

toon

Ik heb een nieuw wachtwoord en/of gebruikersnaam aangevraagd voor mijn online polismap, maar ik heb niets ontvangen. Wat moet ik doen?

De e-mails die automatisch door ons worden verstuurd kunnen in de ongewenste mail of spambox terecht komen. Wij raden je aan om dit te controleren. Wanneer dit niet het geval is dan kun je een e-mail sturen naar info@verzekerdbijHEMA.nl.

verzekering afsluiten

toon

Hoe kan ik een nieuwe verzekering afsluiten?

Op www.verzekerdbijHEMA.nl kun je snel een eenvoudig jouw premie berekenen voor de volgende verzekeringen: auto, motor, brommer, caravan, reis, dier, woon, fiets, aansprakelijkheid, rechtsbijstand en ongevallen. Ben je tevreden met de premie die je hebt berekend? Dan kun je de verzekering binnen 5 minuten afsluiten. Ben je al klant bij verzekerdbijHEMA.nl? Dan kun je nieuwe verzekeringen toevoegen nadat je bent ingelogd in jouw online polismap.

persoonsgegevens wijzigen

toon

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen?

Via jouw online polismap kun je jouw gegevens inzien en direct online wijzigen. Bijvoorbeeld als je gaat verhuizen. Dan kun je je adres aanpassen in jouw online polismap onder de knop ‘persoonsgegevens’ in het linkermenu. Ook kun je hier je e-mailadres en rekeningnummer wijzigen.

verzekering opzeggen

toon

Hoe kan ik een verzekering opzeggen?

Bij verzekerdbijHEMA.nl kun je jouw verzekering dagelijks opzeggen. Dit regel je zelf in jouw online polismap. Als je bent ingelogd klik je op de knop ‘inzien & wijzigen’ en daarna op ‘opzeggen’. Vervolgens vul je de gewenste einddatum in. Door op ‘bevestigen’ te klikken wordt de verzekering beëindigd op de door jou gekozen datum.

facturen

toon

Ik wil graag mijn facturen bekijken, hoe doe ik dat?

Bij verzekerdbijHEMA.nl betaal je de premie met een automatische incasso. De premie wordt in de 1e week van de maand automatisch van jouw rekening afgeschreven. Je kunt de factuur vervolgens bekijken in jouw online polismap onder de knop ‘factuuroverzicht’.

automatische incasso

toon

De automatische incasso is mislukt, hoe kan ik alsnog betalen?

Als de automatische incasso van jouw premie een keer mislukt is dat geen probleem. Je ontvangt van ons een betalingsherinnering en we proberen vervolgens nog een keer de premie te incasseren. Is je rekeningnummer geblokkeerd of heb je liever dat de premie voortaan van een ander rekeningnummer wordt afgeschreven? Dan kun je je rekeningnummer wijzigen in jouw online polismap. Ga hiervoor naar www.verzekerdbijHEMA.nl en klik rechts bovenin op ‘inloggen’.

schade melden

toon

Ik heb schade gehad. Hoe kan ik mijn schade melden?

Acute schade kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch melden bij de alarmcentrale op 071-3641 832.

Je kunt schade ook melden via jouw online polismap. Ga naar www.verzekerdbijHEMA.nl en klik rechts bovenin op ‘inloggen’. Klik als je ingelogd bent in het linkermenu op ‘schade melden’. Print de PDF van het schadeformulier, vul deze in en stuur het formulier op naar:

HEMA Verzekeringen
Afdeling schade
Postbus 409
2600 AK Delft

Of mail het formulier naar schadeteam@verzekerdbijHEMA.nl.

nieuwe of andere auto

toon

Ik heb een nieuwe auto. Hoe kan ik de wijziging doorgeven?

Krijg je binnenkort een nieuwe auto en wil je die weer bij HEMA verzekeren? Dat kun je zelf regelen in jouw online polismap. Ga naar www.verzekerdbijHEMA.nl en klik rechts bovenin op ‘inloggen’. Klik op de knop ‘inzien & wijzigen’. Hier kun je door op ‘vervangen’ te klikken de verzekering voor je huidige auto stopzetten en vervolgens voor je nieuwe auto weer afsluiten.

Nu al aanmelden

Heb je jouw nieuwe auto nog niet? Bij HEMA kun je hem toch alvast verzekeren als je het kenteken en de meldcode weet. De meldcode is het vier-cijferige nummer op het kentekenbewijs. Met deze gegevens kunnen we je auto aanmelden bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer 9RDW). Als ingangsdatum geef je de datum op dat je je nieuwe auto gaat ophalen.

Direct verzekerd

Je kunt je nieuwe autoverzekering bij HEMA vandaag nog in laten gaan. Dat kan tot vanavond 21.00 uur. Als je jouw verzekering na 21.00 uur activeert, is je auto pas vanaf morgen verzekerd. Let op dat je in dit geval de datum van morgen invult als ingangsdatum.

schadevrije jaren

toon

Ik weet mijn schadevrije jaren niet. Wat moet ik nu doen?

Je bouwt tijdens elk jaar dat je schadevrij rijdt een schadevrije jaar op. Je kunt het aantal schadevrije jaren dat je hebt opvragen bij Roy Data. Dit is het centrale systeem van verzekeraars waar deze gegevens digitaal zijn opgeslagen. Ook kun je het aantal schadevrije jaren opvragen bij jouw vorige verzekeraar.

Schadevrije jaren opgebouwd met een brommer worden niet in Roy Data geregistreerd. Je ontvangt van je vorige verzekeraar een verklaring schadevrije jaren. Deze verklaring kun je naar ons mailen. Zo kun je de schadevrije jaren die je bij je vorige verzekeraar hebt opgebouwd meenemen naar HEMA.

Het is niet mogelijk om schadevrije jaren die je hebt opgebouwd met bijvoorbeeld een auto mee te nemen naar een brommer- of motorverzekering.

de voordelen
  • altijd lage premies
  • complete dekking
  • voorwaarden in begrijpelijke taal
  • dagelijks opzegbaar
  • snel online uw premie berekenen en afsluiten
  • zelf eenvoudig uw wijzigingen doorvoeren in de online polismap
Kijk voor de voorwaarden van het herroepingsrecht bij de algemene voorwaarden. Alle prijzen zijn inclusief BTW.