HEMA

FAQ bestelling

Heb je een vraag? Kijk eerst bij de veelgestelde vragen of je vraag erbij staat. Kun je hier geen antwoord vinden, neem dan contact op met onze online klantenservice.

Hoe plaats ik een bestelling op hema.nl?

Een bestelling plaats je heel simpel via de knop ‘in winkelmandje’. Zodra je klaar bent met shoppen, klik je op de oranje knop ‘bestellen’ vanuit je winkelmandje rechts bovenin om je bestelling af te maken. Om te bestellen heb je wel een mijn HEMA-account nodig. Er wordt vanzelf gevraagd om in te loggen of om een nieuwe account aan te maken.
meer informatie over bezorgen

Hoe weet ik wat de status van mijn bestelling is?

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Vervolgens bekijk je via ‘Mijn HEMA’ de status van je bestellingen. Als je op het ordernummer klikt van je bestelling, vind je de verdere details over de status. Je kunt ook op dhlparcel.nl kijken als je hebt gekozen voor thuisbezorgen.

Koos je voor afhalen in de HEMA-winkel of bij een Kialapunt? Dan ontvang je een e-mail wanneer je je bestelling kunt ophalen.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

Na een succesvolle bestelling wordt er automatisch binnen enkele minuten een bevestigingsmail gestuurd. Heb je deze mail niet ontvangen? Misschien is de e-mail in je ongewenste mail beland.
Kun je de e-mail nog steeds niet vinden, ga dan naar 'Mijn webshop-bestellingen' en controleer of de bestelling geplaatst is. Fotobestellingen vind je terug onder ‘Mijn fotobestellingen’ (het kan even duren voordat je fotobestelling in dit overzicht staat). Vind je je bestelling niet terug in de lijst? Plaats je bestelling dan opnieuw.
Staat je bestelling wel in de lijst, dan kun je je bestelling toch ophalen in de winkel. Neem dan je ordernummer en legitimatiebewijs mee.
Heb je nog vragen over je bestelling, neem dan contact op met de online klantenservice.

 

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Je kunt je bestelling alleen wijzigen als je nog niet op 'online betalen' geklikt hebt. Als je bestelling eenmaal geplaatst is, kun je deze niet meer wijzigen. Je kunt je bestelling in de winkel op vertoon van de kassabon binnen 30 dagen ruilen, of je geld terugkrijgen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je bestelling eenmaal geplaatst is, kun je deze niet meer annuleren. Ben je niet tevreden over de geleverde bestelling, dan kun je deze ruilen of retourneren in één van de HEMA-winkels. 

Niet alle producten van HEMA kun je ruilen of retourneren. Denk hierbij aan iTunes-kaarten, beltegoed, e-tickets, en Ontwerp-het-zelf-artikelen. Weet je niet zeker of je jouw product kunt ruilen in de winkel? Vraag het gerust na aan de kassa.

  • Gecombineerde bestellingen van chocolade met eigen foto én gebak
    Je kunt de volledige bestelling annuleren tot 4 dagen van tevoren tot 23.00 uur. Bijvoorbeeld, als je je gebakbestelling op zaterdag zou afhalen, dan kun je uiterlijk op dinsdagavond 23.00 uur annuleren.
  • Bestellingen voor chocolade met foto
    Ook deze kun je tot 4 dagen van tevoren tot 23.00 uur annuleren.
  • Gebakbestellingen
    kun je tot 2 dagen van tevoren tot 23.00 uur annuleren. Bijvoorbeeld, als je je gebaksbestelling op zaterdag zou afhalen, dan kun je uiterlijk op donderdagavond 23.00 uur annuleren.

Annuleren doe je via het besteloverzicht binnen mijn hema. Je aanbetaling krijg je binnen 30 dagen teruggestort op je bank- of creditcardrekening. Let op: heb je gebak besteld zonder een mijn HEMA-account, dan kun je alleen telefonisch annuleren via de klantenservice.

Hoe bestel ik een artikel dat tijdelijk niet op voorraad is?

Soms is een product op hema.nl tijdelijk niet voorradig. Je kunt dan kiezen voor de optie 'houd me op de hoogte'. Hier vul je je e-mailadres en het aantal gewenste producten in. Zodra het artikel weer op voorraad is, ontvang je een e-mail en kun je je bestelling alsnog plaatsen.

Hoe kan een artikel nadat ik besteld heb, uitverkocht zijn?

Na bestelling worden je gekozen artikelen direct voor jou gereserveerd. Helaas kan er door computer- of magazijnfouten een miscommunicatie voorkomen. Ook kan het voorkomen dat artikelen beschadigd raken, waardoor levering niet mogelijk is.

Kan jouw bestelling niet volledig worden geleverd? Dan nemen wij contact met je op en bekijken we de mogelijkheid van een eventuele terugbetaling.

Wat zijn de betaalmethoden?

Je kunt bij HEMA veilig online betalen. Je kunt kiezen voor verschillende betaalmethoden:

  • Mastercard/ Visacard
  • iDeal
  • PayPal (geldt niet voor bestellingen van gebak en chocolade met foto)
  • HEMA-cadeaukaart
Vind je het niet prettig om online te betalen, kies dan voor afhalen in de winkel en betaal je bestelling wanneer je deze komt ophalen.

Zijn er extra kosten voor de verschillende betaalmethoden?

Nee, HEMA rekent geen extra kosten voor de verschillende online betaalmethoden.

Kan ik bij HEMA veilig betalen?

Ja, je kunt bij HEMA veilig online betalen. Pagina's waarop persoonsgegevens getoond of ingevuld moeten worden, zijn beveiligd met een SSL-certificaat (HTTPS en/of een slotje aan de boven- of onderkant van de webpagina). Mocht je deze beveiliging niet zien, ga dan niet over tot betaling.

Vind je het niet prettig om online te betalen, kies dan voor afhalen in de winkel en betaal je bestelling wanneer je deze komt ophalen.

Hoe weet ik zeker of mijn betaling gelukt is?

Na een succesvolle bestelling wordt er automatisch binnen enkele minuten een bevestigingsmail gestuurd. Heb je deze mail niet ontvangen? Mogelijk is de e-mail in je ongewenste mail beland.

Kun je de e-mail nog steeds niet vinden, ga dan naar 'Mijn HEMA-bestellingen' en controleer of de bestelling geplaatst is. Staat je bestelling niet in de lijst? Controleer dan of het bedrag van je rekening is afgeschreven of plaats je bestelling opnieuw.

winkelmandje