retourneren, ruilen en garantie
Zit het antwoord op jouw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.
hoe kan ik artikelen retourneren
terugbrengen in de winkel Veel HEMA artikelen kun je binnen 30 dagen terugbrengen in de winkel of ruilen. Dit neem je mee:
- De artikelen die je wilt terugbrengen.
- Je aankoopbewijs:
- Winkel aankoop: kassabon of QR-code in 'mijn bestellingen'.
- Online aankoop thuisbezorgd: factuur via e-mail of QR-code in 'mijn bestellingen'.
- Online aankoop ophalen in de winkel: kassabon of QR-code in 'mijn bestellingen'.
Wij storten het aankoopbedrag naar je terug of je ontvangt het geld direct terug in de winkel.
Matrassen hebben een eigen retourregeling.
terugsturen via DHL of UPS (alleen voor pakketten die bij je thuis zijn bezorgd)
Je kunt artikelen binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen via een DHL of UPS servicepunt*. Heb je je bestelling in de winkel gekocht of afgehaald? Dan kun je deze alleen in de winkel ruilen of retourneren. Terugsturen via een servicepunt gaat als volgt: 1. Print het retourformulier Download het formulier, vul dit in en print het uit. Heb je geen printer? Schrijf de volgende gegevens op een papiertje en voeg deze erbij in de doos: ordernummer, naam en retourreden. 2. Pak je retour in Doe het artikel of de artikelen (indien mogelijk) in de originele verpakking. Doe alle artikelen en het retourformulier in de HEMA-doos of een andere stevige doos en plak deze dicht. 3. Overhandig je retour Breng je pakket naar een DHL punt of een UPS punt. Geef aan dat je pakket naar HEMA verstuurd moet worden, zij zorgen voor een adreslabel. Je krijgt een verzendbewijs, bewaar dit goed. 4. Terugbetaling Wij storten het geld binnen 14 dagen terug op je rekening. Als je retourneert via DHL of UPS betaal je geen retourkosten.** Retourneren is ook mogelijk via het Europees modelformulier voor herroeping Na het herroepen van je bestelling heb je nog 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen nadat HEMA op de hoogte is gesteld dat de consument de overeenkomst wenst te herroepen. * Als je pakket meer dan 20 kilo weegt of langer is dan 80 cm, kun je deze alleen terugbrengen bij een van de HEMA winkels. ** Wil je je bestelling terugbrengen via een ander pakketpunt? Dit is op eigen kosten. Stuur het pakket naar: HEMA eDC, Otto Hahnweg 12-16, 3542 AX Utrechtwat zijn de voorwaarden bij retourneren
- Het artikel is onbeschadigd. (is het artikel beschadigd, dan kunnen wij hier kosten voor in rekening brengen)
- Het product zit in de originele verpakking en het label/kaartje zit er nog aan. (indien redelijkerwijs mogelijk)
- Je kunt de factuur, pakbon of QR-code voor een thuislevering en kassabon of QR-code voor in de winkel afgehaalde of gekochte producten laten zien.
- Je hebt het artikel minder dan 30 dagen geleden ontvangen.
- Retourneer je de hele bestelling? Dan krijg je je verzendkosten of verwerkingskosten ook terug als je deze hebt betaald.
- HEMA is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging.
artikelen die je niet kunt retourneren
Sommige artikelen kun je niet retourneren. Denk aan:
- Artikelen met een houdbaarheidsdatum, zoals gebak. Dit geldt ook voor voorverpakte artikelen.
- Op maat gemaakte of zelf ontworpen artikelen, zoals foto’s.
- E-tickets, vouchers en cadeaukaarten met een verloopdatum. Deze kun je alleen retourneren tot 14 dagen na aankoop als ze nog niet zijn verzilverd.
welke garantie zit er op mijn aankoop via hema.nl
wat als ik een klacht wil indienen?
kan ik mijn bestelde raamdecoratie retourneren?
kan ik mijn raamdecoratiebestelling wijzigen of annuleren?
Wijzigen of annuleren kan tot 24 uur na het bestellen, door te bellen met onze klantenservice via 020 3114 150. Na 24 uur wordt de bestelling namelijk in productie genomen en kun je deze niet meer wijzigen of annuleren.
in de winkel besteld
Wijzigen of annuleren kan tot 24 uur na het bestellen, door te bellen met de HEMA-winkel waar je jouw raamdecoratie hebt besteld. Na 24 uur wordt de bestelling namelijk in productie genomen en kun je deze niet meer wijzigen of annuleren.
heb ik garantie op mijn raamdecoratie?
Belangrijk is dat je de raamdecoratie volgens de instructies hebt opgehangen en behandeld. De bestelbon en factuur samen zijn je garantiebewijs. Wanneer je online hebt besteld, is de factuur je garantiebewijs. Bewaar deze dus goed.
wat moet ik doen als ik niet tevreden ben over mijn raamdecoratie?
hoe werkt het inzamelen van elektrische apparatuur in de HEMA winkels?
- Het oude apparaat hoeft geen HEMA artikel te zijn.
- Het oude apparaat is hetzelfde als het nieuwe apparaat.
- Het oude apparaat is heel, compleet, leeg en schoon.
hoe retourneer ik oude, elektronische apparatuur via DHL?
Geef je oude, elektronische apparatuur mee aan de DHL bezorger zodra we je HEMA pakket bij je komen bezorgen.
voorwaarden
- Geef oude apparatuur alleen mee als je een HEMA pakket ontvangt.
- Koop je bijvoorbeeld een broodrooster van HEMA omdat je oude kapot is? Dan kan je je oude broodrooster meegeven. - Lever je oude apparatuur in? Dan is het definitief en is terugdraaien niet meer mogelijk.
- Retourneer alleen kleine apparaten. Zorg dat het niet langer, breder of dikker is dan 25 cm.
- Denk aan een broodrooster, waterkoker, elektronische tandenborstel, elektrisch gereedschap, mobiele telefoon, muis of klein toetsenbord.
hoe werkt het meegeven aan de DHL bezorger?
Volg onderstaande stappen als je je oude apparatuur meegeeft aan de bezorger.
- Schrijf op een briefje: ‘dit is een recycle product’.
- Verpak je artikel en doe het briefje erbij.
- Zet het volgende adres op de verpakking: Otto Hahnweg 12-16, 3542 AX Utrecht.
- Zet het pakket alvast klaar voor de bezorger.
- Zorg dat je artikel even groot is als het pakket dat je ontvangt.
goed om te weten
- Je ontvangt geen bevestiging zodra je je pakketje retourneert.
- Het pakket dat je retourneert hoeft geen HEMA artikel te zijn.
- Je kan je oude apparatuur ook retourneren in een HEMA winkel of bij een milieustraat.