HEMA
veelgestelde vragen over ruilen en retourneren


Heb je een vraag? Dan kun je bij onze online Klantenservice terecht. Kijk eerst bij de veelgestelde vragen of je vraag erbij staat. Kun je geen antwoord vinden, neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe en welke artikelen kan ik ruilen of retourneren?

toon
Hoe kan ik mijn artikelen ruilen of retourneren?
Ruilen is geen probleem; je kunt je op hema.nl bestelde producten bij de afdeling Klantenservice in één van de winkels retourneren. Dit kan binnen 30 dagen op vertoon van de aankoopbon of pakbon.  

Daarnaast kun je ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping. Hiertoe ben je niet verplicht; je kunt immers ook met je kassabon direct terecht bij onze klantenservice. De afhandeling van de herroeping in de winkel met het herroepingsformulier verloopt hetzelfde als het retourneren met de kassabon.

  • download de pdf van het herroepingsformulier
  • vul deze in en print het formulier uit
  • neem het compleet ingevulde formulier en de kassabon mee naar de winkel
  • bij de afdeling klantenservice kun je terecht met je product en het formulier
  • terugbetaling vindt plaats in de winkel

 

Welke artikelen kan ik retourneren in de winkel?
Je kunt je op hema.nl bestelde producten bij de afdeling Klantenservice in één van de winkels retourneren, binnen 30 dagen en op vertoon van de aankoopbon of pakbon.

Uitzonderingen op deze regel:
  • op maat gemaakte artikelen (ontwerp het zelf)
  • gebak
  • beltegoedkaarten
  • cadeaukaarten
  • NS-vouchers
  • bioscooppakket
  • iTuneskaarten
  • selected by HEMA artikelen 
  • boeken moeten worden teruggestuurd volgens de gegevens op de pakbon
  • Een Lekker Weg arrangement kan alleen worden geruild voor een ander Lekker Weg arrangement. 
  • een verzilverde cursus van HEMA academie

Hoe kan ik mijn artikelen retourneren bij Kiala?

toon
Het is nog niet mogelijk om je bestelling via een Kialapunt te retourneren. Mocht je wat willen ruilen of retourneren, dan kan dat bij de dichtsbijzijnde HEMA-winkel.

Wat is de herroepingstermijn van HEMA voor internetbestellingen?

toon
De herroepingstermijn van HEMA voor internetbestellingen is 30 dagen.

Kan ik mijn bestellingen ruilen?

toon
Heb je een bestelling van hema.nl ontvangen en ben je niet tevreden met het product? Dan kun je het product kosteloos ruilen of terugbrengen naar je dichtstbijzijnde HEMA-winkel. Als je het product in originele staat en liefst ook in originele verpakking terugbrengt naar de winkel, krijg je zonder problemen op vertoon van de aankoopbon in de winkel je geld terug.

Niet alle producten van HEMA kun je ruilen of retourneren, zoals iTunes-kaarten, beltegoed, e-tickets en Ontwerp het Zelf-artikelen. Weet je niet zeker of je jouw product kunt ruilen in de winkel? Vraag het gerust na aan de kassa.

Kan ik mijn internetbestelling annuleren?

toon
Je kunt je bestelling, als deze eenmaal geplaatst is, niet meer annuleren. Ben je niet tevreden over de geleverde bestelling, dan kun je deze ruilen of retourneren in één van de HEMA-winkels. 

Gebak en/of chocolade met je eigen foto kun je wél annuleren, mits je nog op tijd bent. Kijk hier voor gebak of chocolade annuleren.

Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?

toon
Heb je een online bestelling ontvangen en ben je niet tevreden? Dan geeft HEMA je geld terug. Als je ervoor kiest je bestelling in de winkel te ruilen, krijg je meteen je geld terug op vertoon van de aankoopbon.

Niet alle producten van HEMA kun je ruilen of retourneren. Denk hierbij aan iTunes-kaarten, beltegoed, e-tickets en Ontwerp het Zelf-artikelen. Weet je niet zeker of je jouw product kunt ruilen in de winkel? Vraag het gerust na aan de kassa.

Als je een aanbetaalde gebak- of chocoladebestelling tijdig annuleert via 'mijn HEMA', dan vul je tijdens het annuleren het bankrekeningnummer in waarop je het bedrag teruggestort wilt krijgen. Binnen 30 dagen krijg je je aanbetaling teruggestort op je bank- of creditcardrekening.

Heb je gebak of chocolade besteld zonder een 'mijn HEMA-account', en wil je je bestelling annuleren? Dan kan dat alleen telefonisch en tijdens kantooruren via de klantenservice.

Vragen over een internationale bestelling

toon
Bekijk de veelgestelde vragen over bezorgen in het buitenland.

Vragen over een bestelling van selected by HEMA artikelen

toon

Bekijk de meest gestelde vragen over een bestelling van selected by HEMA artikelen.
veel gestelde vragen over 'selected by HEMA' artikelen 
basiseisen
HEMA producten worden getoetst op kwaliteit, milieu-vriendelijkheid en veiligheid
ruilen geen probleem
dit kan in de winkel bij de afdeling Klantenservice
Kijk voor de voorwaarden van het herroepingsrecht bij de algemene voorwaarden. Alle prijzen zijn inclusief BTW.