Daarom hebben we een milieustrategie opgezet. En houden we ons aan de CO2-doelstellingen van het Science Based Targets initiative, een samenwerking die ervoor zorgt dat de doelstellingen van bedrijven wereldwijd aansluiten bij de doelen van het Parijs Akkoord van 2015
Ons plan is om onze eigen CO2 -uitstoot in 2030 met 75% omlaag te brengen, en die van de rest van de keten te halveren. We checken elk jaar hoe ver we zijn en maken daar een rapport van. Zo houden we grip op de reducties die er nodig zijn. En kunnen we op tijd bijsturen.
Natuurlijk gaat het niet alleen om de uitstoot van CO2. Productieprocessen hebben ook andere milieueffecten. Voor het maken van textiel is bijvoorbeeld veel water nodig. En voor het produceren van voedsel veel land. Dat heeft invloed op de biodiversiteit. Daarom brengen we in het eerste halfjaar van 2024 ook ons water- en landgebruik in kaart, in de tweede helft van 2024 stellen we onze doelen op.
we pakken uit
We kijken ook goed naar de verpakking. Is die echt nodig? Of kunnen we een andere manier van verpakken bedenken? We gaan -waar we kunnen- voor zo min mogelijk verpakking, en voor betere en andere materialen. We vervangen plastic bijvoorbeeld door biobased plastic of FSC-gecertificeerd papier.
verantwoorde grondstoffen en materialen
Bij elk ingrediënt of materiaal kijken we of het duurzamer kan. Zodat we straks (bijvoorbeeld) alleen nog biologisch en gerecycled katoen gebruiken, goede palmolie en dierenleedvrije wol en dons. Daarom vinden we certificaten en keurmerken belangrijk. Welke keurmerken we gebruiken, lees je in ons duurzaamheidsverslag 2023.
lees het verslag