bestellen en betalen
Zit het antwoord op jouw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Let op! Als je een bestelling plaatst kijk goed of je wel het juiste adres hebt gebruikt. Vergeet deze niet aan te passen naar je huidige adres voordat je je bestelling afrondt.
kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren
Heb je je bestelling al betaald en geplaatst? Dan kun je deze niet meer wijzigen of annuleren. Stuur je bestelling terug of breng de artikelen terug naar de winkel en plaats een nieuwe bestelling.
hoe betaal ik bij HEMA
ik laat mijn bestelling thuisbezorgen
Je betaalt online als je je bestelling laat thuisbezorgen. Kies je favoriete artikelen, ga naar je winkelmand en kies de manier waarop je de bestelling betaalt:
- iDEAL
- Creditcard: MasterCard, VISA of American Express
- PayPal
- Een HEMA cadeaukaart
wil je liever achteraf betalen?
Bij het afrekenen met PayPal kan je voor de optie "Achteraf Betalen" kiezen. Bij het afronden van je aankoop betaalt PayPal de verkoper en wordt het geld pas na 21 dagen van je bankrekening afgeschreven.
ik haal mijn bestelling op in een HEMA winkel
Haal je je bestelling liever op in een Hema winkel? Dat kan natuurlijk. Je betaalt je bestelling dan bij ons in de winkel. Je kan betalen met:
- Contant
- Pinnen
- Creditcard: MasterCard, VISA of American Express
- Een HEMA cadeaukaart
- Een VVV cadeaukaart
- Een Fashioncheque
- Een KidsCadeau kaart
Voor bestellingen met een bedrag vanaf 250 euro vragen wij 50% aanbetaling op de website.
Bestel je ook gebak, dan dien je wel een aanbetaling te doen op de website.
wat doe ik als mijn betaling is mislukt?
Heb je betaald via iDEAL maar weet je niet helemaal zeker of je betaling gelukt is? Controleer of wij geld van je rekening hebben afgeschreven:
- Is er geld afgeschreven en heb je geen bevestiging van ons ontvangen? Wacht een uur. Neem contact op met onze klantenservice als je na een uur nog geen bevestiging hebt ontvangen.
- Is er niks van je rekening afgeschreven? Dan is de betaling niet gelukt. Je bestelt dan gewoon opnieuw.
is je creditcardbetaling niet gelukt? Dan annuleren we de bestelling. Bestel opnieuw en kies voor een andere betaalmethode.
waar kan ik de voorraadstatus vinden van een artikel
Klik op het artikel waar je de voorraad van wilt weten. Onder het winkelmandje staat winkelvoorraad. Zo zie je precies waar we het artikel nog op voorraad hebben.
hoe kan ik een bestelling plaatsen op hema.nl?
een artikel bestellen
Een bestelling plaats je heel simpel door de artikelen in het winkelmandje te leggen. Zodra je klaar bent met shoppen, klik je bovenin op het winkelmandje om je bestelling af te maken. Je kunt je bestelling plaatsen met of zonder een HEMA account. De voor- en nadelen kun je nalezen bij de vragen over het HEMA account. Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief btw. Je kunt je bestelling gratis ophalen in één van de vele HEMA winkels in Nederland of kiezen voor het gemak van thuisbezorgen.
bevestiging van je bestelling
Direct na het bestellen ontvang je een e-mail met de bevestiging van je bestelling. Heb je deze mail niet ontvangen? Misschien is deze in je ongewenste mail/spam terecht gekomen. Kun je de e-mail hier ook niet vinden, controleer dan of je order op de website vermeld staat bij mijn HEMA – mijn bestellingen. Hier staan je bestellingen en kun je de status terugvinden. Als je de order hier wel ziet staan, neem dan bij het ophalen in de winkel het ordernummer en een legitimatie mee. Staat je bestelling hier niet, neem dan telefonisch contact op met de klantenservice.