home
klantenservice
HEMA app
HEMA app
  • klantenservice
    • bestellen en betalen
    • bezorgen en afhalen
    • retourneren, ruilen en garantie
    • actievoorwaarden
    • HEMA account
    • gebak
    • HEMA pas
    • veiligheidswaarschuwingen
    • HEMA cadeaukaarten
    • kortingscodes
    • foto, tickets, verzekering, notaris, cartridge
    • beoordelingen
    • duurzaamheid
    • HEMA klantenpanel
    • over onze artikelen
    • HEMA app
  • klantenservice
    • bestellen en betalen
    • bezorgen en afhalen
    • retourneren, ruilen en garantie
    • actievoorwaarden
    • HEMA account
    • gebak
    • HEMA pas
    • veiligheidswaarschuwingen
    • HEMA cadeaukaarten
    • kortingscodes
    • foto, tickets, verzekering, notaris, cartridge
    • beoordelingen
    • duurzaamheid
    • HEMA klantenpanel
    • over onze artikelen
    • HEMA app

de grootste HEMA altijd binnen handbereik

Naast de leukste klantenpas van Nederland bieden we nu ook de beste winkelervaring aan onze fans. Een nieuwe, gebruiksvriendelijke app waar je snel en eenvoudig jouw favoriete producten kunt vinden.


Download 'm hier:

App Store     Google Play

simpel en snel

Bij deze vernieuwde versie van de HEMA app zijn we vooral trots op de snelheid en eenvoud van het ontwerp en gebruik. Zo zorgen we ervoor dat je simpel en snel een product kunt vinden en aan je winkelmandje kunt toevoegen. Is een product online uitverkocht? Dan tonen we je een blauwe knop die je helpt zoeken naar een winkel bij jou in de buurt waar het product nog op voorraad is.


favorieten

Sla je favoriete producten eenvoudig op door op het hartje te klikken en vind ze terug in je persoonlijke favorietenlijst.

zoeken

De app onthoudt de laatste zoektermen en helpt je met suggesties. Daarnaast geven we aan in welke categorie je zoekterm terugkomt. Zoek je bijvoorbeeld op romper, dan geven we aan dat deze zich in de categorie baby bevindt, maar ook in de categorie speelgoed. Zo vind je sneller waar je naar op zoek bent.

Is je favoriete product uitverkocht? Of zie je een leeg schap in de winkel? Scan dan de barcode door in de zoekbalk op de barcode scanner te klikken en vind eenvoudig de producten die je zocht.

meer HEMA

Naast alle nieuwe functies bieden we ook nog steeds de leukste klantenpas van Nederland. Scan de barcode in de app bij elke aankoop en spaar voor mooie kortingen. Om je punten in te wisselen kun je vouchers kopen in de app. Heb je dat gedaan? Dan wordt de voucher automatisch aangeboden in je winkelmandje.

Ben je een keer vergeten om je code te scannen? Geen probleem. Je kan een speciale “pas vergeten” code vragen aan de kassamedewerker en die code scannen in de app. Dit doe je door op het plusje te klikken onder je puntensaldo in de vouchers tab.

wil je meer weten?

Hieronder vind je antwoorden op al je vragen over de HEMA app.


veelgestelde vragen over de app

Wat als ik mijn klantenpas niet kan koppelen?
Je kan je klantenpas slechts aan één e-mailadres koppelen. Als je de foutmelding krijgt dat je pas al is gekoppeld kan je beter een nieuw wachtwoord opvragen voor je oude account. Wij kunnen je plastic pas helaas niet overzetten naar je nieuwe account.
Waarom staat er een ander nummer in de QR code dan op mijn plastic klantenpas? Kan ik zo nog steeds punten sparen met mijn plastic pas?
Elke gebruiker van de app die zich heeft ingeschreven voor meerHema krijgt automatisch een digitale pas. Heel handig als jij je plastic pas bent vergeten of bent kwijtgeraakt, want zowel je digitale als je plastic pas is gekoppeld aan het account waar jij je punten op spaart.
 

installeren van de nieuwe app

Hoe kom ik in de vernieuwde app als ik de huidige app al op mijn telefoon heb staan?
Klanten die 'automatisch updaten' ingesteld hebben gaan automatisch over naar de nieuwe versie van de app. Klanten die dat niet ingesteld hebben krijgen een bericht te zien dat er een app update beschikbaar is en dat ze moeten upgraden om de app te kunnen blijven gebruiken.
Hoe kan ik de nieuwe app downloaden als ik de huidige app nog niet op mijn telefoon heb staan?
Download de HEMA app in de iOS of Android store. De HEMA app is geschikt voor iOS (12 en hoger) en Android (7 en hoger).
Hoe weet ik dat ik de laatste versie van de app op mijn telefoon heb?
Zodra er een nieuwe versie beschikbaar is krijg je een banner te zien met daarin het bericht dat er een nieuwe versie beschikbaar is. Ook staat hierin dat je moet upgraden om de app te kunnen blijven gebruiken. Twijfel je of je de nieuwste versie hebt? Ga dan naar de appstore van je telefoon, zoek naar HEMA en klik op updaten. Als je de laatste versie al op je telefoon hebt staan, staat hier alleen: openen.
Wat gebeurt er als ik de nieuwe release van de app niet installeer?
Dan kun je de app na een tijdje niet meer gebruiken.
 

inloggen in de app

Ik kan niet inloggen, wat gaat er mis?
Wanneer inloggen niet lukt kun je het beste de app sluiten en opnieuw proberen in te loggen. Als je je wachtwoord bent vergeten kun je in het inlogscherm op "wachtwoord vergeten" klikken, zodat je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Je krijgt dan een email van ons. In de mail kun je op een link klikken die je naar de website leidt (niet naar de app). Daar kun je dan een nieuw wachtwoord aanmaken. Dit wachtwoord kun je ook in de app gebruiken.
Waarom moet ik inloggen om favorieten te kunnen zien?
We willen de klant graag motiveren met extra functionaliteiten om zich te registreren in ons klantenbestand.
Waarom moet ik inloggen om producten aan mijn mandje te kunnen toevoegen?
Zo kunnen we opslaan wat je in je mandje hebt en gaat er niks verloren.
Waarom moet ik inloggen om een fototaart te kunnen bestellen?
Zo kunnen we jouw ontwerp opslaan en gaat er niks verloren.
 

functionaliteiten van de nieuwe app

Wat kan ik met de nieuwe HEMA app?
Je kunt inloggen, meer HEMA lid worden, inzien hoeveel meer HEMA punten je hebt gespaard, je digitale klantenpas scannen, je kunt vouchers bekijken en activeren, in de app winkelen op hema.nl, je kassabon scannen om je meer HEMA punten bij te schrijven, winkelen in een verbeterde shop, er is een favorieten tab met al je favorieten items die je meteen aan je mandje kunt toevoegen, zoeken gaat sneller en makkelijker, we onthouden wat je eerder hebt gezocht, je kan makkelijker filters toepassen om zo specifieker te kunnen zoeken en de productpagina's zijn overzichtelijker.
Wat kan ik nog niet met de nieuwe app?
Binnenkort kun je pushberichten ontvangen over de status van je bestelling.
Welke functionaliteiten heeft de app nog niet, maar vind ik wel ergens anders?
De reclamefolder kun je niet meer vinden op het home tabje van de app. Deze vind je nog wel op de startpagina van de winkelen tab (https://www.hema.nl/folder). Soms kunnen we je beter helpen op de website, bijvoorbeeld als je een offerte wilt voor het bestellen van gordijnen op maat. In zo'n geval tonen we een pop-up die vertelt dat we je verder helpen op de website.
Wat gebeurt er met de app in het buitenland?
De nieuwe app wordt vooralsnog alleen in de Nederlandse app stores gelanceerd en bevat ook alleen nog de Nederlandse taal. Of en wanneer de nieuwe app in buitenlandse stores verkrijgbaar is of in een andere taal, is nog niet duidelijk.
 

hoe werkt de nieuwe app?

Waar vind ik de folder in de app?
De artikelen in de folder en de aanbiedingen vind je door de hele app heen. Er is geen specifieke sectie die de papieren versie van de aanbiedingen toont.
Hoe kan ik meerdere producten aan mijn mandje toevoegen?
Klik op het mandje met de plus. Rechtsonderin zie je een icoontje op je mandje verschijnen met een getal. Zo zie je dat er een item is toegevoegd. Daarnaast voel je een lichte trilling van je telefoon.
Hoe kan ik een product aan mijn favorieten lijst toevoegen en weer weghalen?
Klik op het hartje op de productpagina of op de lijstpagina, je voelt dan een lichte trilling. Als je in je favorietenlijst op het hartje drukt, verdwijnt deze ook weer.
Hoe kan ik zoeken in de app?
Ga naar de tab "winkelen" onder in je navigatie en start met typen in de zoekbalk bovenin. Tijdens het typen krijg je na 2 seconden suggesties te zien. Klik op enter in je toetsenbord als je geen gebruik wilt maken van de suggesties. Dan krijg je een productenlijst te zien met alle artikelen die jouw zoekterm bevatten.
Hoe gebruik ik filters?
Als je via een banner op de homepage, zoeken of een categorie op een productlijstpagina bent gekomen, kun je de blauwe knop gebruiken om te gaan filteren. Je kunt op twee manier filteren. 1. Druk op een filter, selecteer 1 of meerdere varianten (bijv. blauw en geel) en druk op de blauwe knop onderaan om deze toe te passen op de PLP. 2. Druk op een filter, selecteer 1 of meerdere varianten (bijv. blauw en geel) en druk op vorige. De filters blijven actief. Selecteer meerdere filters en druk op de blauwe knop op het hoofdscherm om ze toe te passen. Gebruik “filters wissen” om alle filters in 1 keer te verwijderen.
Hoe werkt de productscanner?
Is de voorraad op in de winkel? Heb je een andere maat nodig? Misschien hebben we het product online nog wel voor je. Draai dan het prijskaartje van het schap om en scan de code. Hierna tonen we het product in de app. Of gebruik de productscanner om de barcode van je favoriete HEMA product opnieuw te bestellen.
Waar vind ik de veiligheidswaarschuwingen in de app?
Onderaan de homepage staat een knop met de hoeveelheid waarschuwingen die er op dat moment zijn. Als je daar op drukt ga je naar een overzicht met de waarschuwing per product. Voor gedetailleerde informatie sturen we je door naar de website.
Waar vind ik mijn accountgegevens?
Ga op de homepage rechtsbovenin naar het poppetjesicoon. Daaronder vind je je instellingen, zoals je accountgegevens.
Waar kan ik de instellingen aanpassen?
Ga op de homepage rechtsbovenin naar het poppetjesicoon. Daaronder vind je je persoonlijke instellingen.
Waar vind ik de winkelvoorraad in de app van producten in de app?
Ga naar een specifiek product en je ziet de knop "winkelvoorraad" bij product informatie staan.
Waar vind ik de store finder in de app?
Ga op de homepage rechtsbovenin naar het poppetjesicoon. Daaronder vind je de store finder.
 

punten sparen in de app

Waar kan ik punten vanaf de bon toevoegen aan mijn saldo in de app?
Ga in de bodemnavigatie naar "loyalty". Onder je puntensaldo zie je een blauw plusje, daar kan je de speciale "bon vergeten" code scannen die de kassamedewerker voor je op de de bon kan zetten bij het afrekenen.
Wat als ik mijn pas niet bij me heb in de winkel?
Wil je weten wat je kunt doen als je je 'meer HEMA' pas bent vergeten? Ben je in de winkel je pas vergeten? Geef dit aan bij de kassamedewerker, zodat hij of zij een speciale bon kan uitdraaien met een 'pas vergeten' code. Scan de code met de HEMA app of vul de code in op hema.nl, dan worden je punten alsnog bijgeschreven.

Let op: de pas vergeten code is 1 maand na aankoop geldig, daarna vervalt het recht op deze punten. Wil je altijd je pas bij de hand hebben? Download dan de gratis HEMA app met jouw digitale klantenpas.

De pas vergeten procedure geldt niet voor online bestellingen. Heb je online besteld en heb je niet met het juiste online HEMA account ingelogd, dan worden de punten achteraf niet meer verrekend.

Wat als ik mijn klantenpas niet kan koppelen?
Je kan je klantenpas slechts aan één e-mailadres koppelen. Als je de foutmelding krijgt dat je pas al is gekoppeld kan je beter een nieuw wachtwoord opvragen voor je oude account. Wij kunnen je plastic pas helaas niet overzetten naar je nieuwe account.
Waarom staat er een ander nummer in de QR code dan op mijn plastic klantenpas? Kan ik zo nog steeds punten sparen met mijn plastic pas?
Elke gebruiker van de app die zich heeft ingeschreven voor meerHema krijgt automatisch een digitale pas. Heel handig als jij je plastic pas bent vergeten of bent kwijtgeraakt, want zowel je digitale als je plastic pas is gekoppeld aan het account waar jij je punten op spaart.
 

algemene vragen en feedback

Waar kan ik terecht met een vraag of suggestie voor de HEMA app?
We zijn erg benieuwd naar jouw feedback. Op de homepage van de app vind je een banner. Als je daarop klikt opent een formulier waar je een keuze kan maken voor het type feedback dat je wilt geven. Deze mogelijkheid vind je ook onder je account "feedback".
Vragen over je bestelling of wil je contact met onze klantenservice?
Neem dan contact met ons op.

vind een winkel

zoek een winkel bij jou in de buurt

hulp nodig?

  • • status bestelling
  • • bezorgen en afhalen
  • • ruilen en retourneren

andere vraag?

ga naar
onze klantenservice

lees onze nieuwsbrief

volg HEMA

makkelijk betalen

populaire categorieën

  • dameskleding
  • meisjeskleding
  • jongenskleding
  • babykleding
  • wonen en slapen
  • wijn
  • gebak

meer voor HEMA fans

  • HEMA pas
  • lees onze folders
  • HEMA op social media
  • HEMA design contest
  • HEMA fotoservice
  • HEMA cadeaukaarten
  • HEMA tickets
  • HEMA verzekeringen
  • inspiratie
  • nieuws

over HEMA

  • over ons bedrijf
  • werken bij HEMA
  • een duurzame HEMA
  • HEMA geschiedenis
  • HEMA en Team Jumbo-Visma
  • HEMA zakelijk
  • klantenservice
  • actievoorwaarden
  • saldo cadeaukaart opvragen

internationaal

  • HEMA België
  • HEMA Duitsland
  • HEMA Frankrijk
  • HEMA Oostenrijk
  • HEMA Spanje
  • HEMA Verenigde Arabische Emiraten
  • HEMA Mexico
  • privacy statement
  • disclaimer
  • copyright
  • algemene voorwaarden
  • cookies
  • nix 18logo nix 18
  • thuiswinkel waarborglogo thuiswinkel
Hema

Cookie statement

HEMA maakt gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). Voor sommige cookies hebben we jouw toestemming nodig, met name cookies om jou een optimale bezoekerservaring te bieden, om jou relevante advertenties aan te bieden en om jouw surfgedrag te meten

Met deze cookies kunnen HEMA en met HEMA samenwerkende derden jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten deze website volgen en informatie over jou verzamelen. Zodoende kunnen HEMA en deze derden advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via sociale media. Meer informatie over de toepassing van cookies en het gebruik van jouw gegevens lees je in ons cookiestatement en privacystatement.

Door op “accepteren” te klikken geef je HEMA toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Klik je op “instellingen aanpassen” dan kan je je cookie-instellingen aanpassen naar jouw eigen voorkeur.

instellingen aanpassen

10% korting op je bestelling

Schrijf je nu in voor de HEMA nieuwsbrief en krijg 10% korting op je volgende bestelling!

vind het gouden paasei voor 10% korting!

De eerste helft van je kortingscode is: paas.

Zoek het gouden paasei dat we hebben verstopt op hema.nl voor de tweede helft van de kortingscode. Vul de hele kortingscode in tijdens het afrekenen voor 10% korting op je hele bestelling!

Where would you like to go?

Please choose a country and language.

You have automatically been redirected, based on your location to this site.

country
  • Nederland
  • België
  • France
  • Deutschland
  • United Kingdom
  • other countries
language
  • Nederlands
  • Nederlands
  • Français
  • Français
  • Deutsch
  • English
  • Nederlands
Submit